Sidor

måndag 29 december 2008

Lite vardag igen.


Hos mina föräldar på julafton

Idag var jag tillbaka på jobbet igen efter fem dagar ledigt. Det är egentligen skönt att det är lite vardag igen. Lite struktur och rutin. Och det är egentligen skönt att julen är över, även om vi hade sköna dagar i lugn och ro.


Hos Victor på julafton.

Idag är det tre dagar kvar till spruta 1 skall tas. Alla mediciner är hämtade sedan länge tillbaka. Jag känner mig pirrig inför sprutstarten. Jag har sprayat i en evighet känns det som, men nu är jag här. Det börjar kännas på riktigt nu. Så nära. Så nära något som på något sätt kommer att breda ut en ny väg i livet.

Jag hoppas att vägen är belyst. Jag tillåter mig att hoppas. Jag är en sådan som har lärt mig själv att förvänta mig det sämsta. Nu ska jag tillåta mig vänta på ljuset. Och egentligen, varför skulle jag inte? Jag ska nog sluta vara så hård mot mig själv.

Det är en skön känsla. Förhoppningar. Fjärilar i magen. Jag, törs jag säga det, mår bra inför del två.

Vi har lillebror-besök fram till nästa år. Det är mysigt.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Klart du ska våga hoppas och inte vara så hård mot dig själv. Det är du värd.

Lindas Vita Lantliv sa...

Vill önska dig lycka till med första sprutan och ett riktigt gott nytt år. Jag hoppas verkligen detta blir ett BRA år för dig, ett bra år som du har förtjänat!

Kram Linda