Sidor

tisdag 16 december 2008

Minnen. Bitterljuva.

Idag, 1 år, 4 månader, 3 veckor och 2 dagar senare har jag gjort klart det. Minnesalbumet. Alla minnen vi har kvar. Nu är de samlade i ett ljusblått album med ditt namn på. Victor.

Det har tagit tid. Tårar. Smärta. Ilska. Avund. Känslor har brottats med varandra.

Men mitt barn, det finns frid och värme kring ditt minne. Och kärleken till dig har alltid funnits, det är därför det gör så ont. Jag har samlat alla minnen i ett album. De är få, men värdefulla. De är påminnelsen om att du kom. Att du stannade, trots att du gick.

Ingen kan någonsin ta dig i från oss. Du är vår kärlek. Vårt ljus. Du är det finaste. Vackraste. Mitt barn, du är innerligt älskad.

2 kommentarer:

Blåöga sa...

Åh...
Tror nog albumet blev himla fint!

jag tror man måste låta sig själv få göra såna saker...minnesgrejer överhuvudtaget.
Som jag jag har fått dille på att köpa änglar... men det är ju våra egna sätt att visa kärlek till de söner som vi aldrig kan visa kärlek för IRL. Utan det är det vi gör, som med ditt album som gör oss till såna fantastiska föräldrar som vi båda är.

kram

vimsigt det blev men du förstår ;)

mrsjones sa...

Det låter jättefint! så svårt att göra, men så fint och vackert att ha.

kramar
angela