Sidor

onsdag 10 december 2008

Räkmacka.

Igår var jag på kurs. Det sista kurstillfället. Dagen till ära bjöd de alla på räkmackor. Lite symboliskt skrattade ledaren. "Det är ju så vi vill åka genom livet. På en räkmacka." Klassen svarar; Hahahaa....

Jag tittar ner på min macka. Den saknade räkor. Var det också symboliskt..? Är det så jag ska åka genom livet? På en torr macka med överkokt ägg? I så fall har jag ingen lovande framtid tillmötes. Nej, det får vi då inte hoppas. Anledningen till att min var räkfri var helt enkelt för att jag inte äter skaldjur. Vad gäller min framtid har jag, långt där inne, ett hopp om ett ljus. Och det klamrar jag mig fast vid.

Att kursen är över känns skönt. Den har varit riktigt bra och lärorik. Men viktigaste av allt. Jag har klarat det! Och ett diplom fick jag också! Så jag måste erkänna att jag känner mig lite stolt.

Jag försov mig i morse. Igen. Det gör jag ofta. Jag skulle vilja packa väskan och åka iväg en stund. Pausa lite. Andas lite. Jag skulle behöva det. Att slippa passa tider. Jag tror jag surfar in på någon resesida och drömmer mig bort. Kanske till Mauritius.

På återseende.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer med!
Paraplydrinkar, massage på standen, bad i varmt skönt hav ja You name it!
//Anneli

Linda sa...

Packa bikinin så bokar jag med avresa imorgon!

;-)