Sidor

onsdag 17 december 2008

Trött.

På fredag är det dags för kontroll på ivf-kliniken. Jag hoppas det ser bra ut och att vi får fortsätta enligt planerna. Trots försämring av bland annat humöret har endometiossmärtorna minskat en hel del sedan jag började med dubbel dos. Jag har knappt behövt smärtlindring sedan jag började dubbelspraya, helt fantastiskt! Det känns verkligen som en befrielse.

Min gynläkare skickade remiss till kirurgiska avdeningen för någon månad sedan- för en tarmkontroll eftersom jag har smärtor när jag går på toaletten. Hon menade att det var svårt att förklara mina smärtor som enbart endometrios. Jag tvivlade, men tänkte att det var väl lika bra att vara på den säkra sidan.

De ringde igår och berättade att de hade en lucka idag, så jag var uppe i ottan och tog lydigt lavemang inför undersökingen. 280 kronor kostade det att få två män att titta mig i rumpan med olika instrument och konstatera att det visst var endometriosen som gjorde att jag hade ont. Helt klart värt det..... Inte alls med andra ord.

Ja,ja nu vet jag, även om jag helst hade varit förutan den upplevelsen.

Har varit så trött idag. Så där ordentligt svimfärdigt trött. Det ska bli skönt att lägga sig nu.

Kram och god natt.

4 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vad skönt att det "bara" var endometriosen..(hur det nu stavas), tråkigt dock att du behövde gå igenom det där för att få det konstaterat. Jag har själv gått upp med kamera där bak samt ner i halsen pga min krångliga mage..och jag vet att det INTE är någon trevlig upplevelse, tyvärr!

Men skönt att du får det konstaterat som sagt, lycka till nu på fredag-ska hålla mina båda tummar HÅRT!//Kram Linda

Tulpan sa...

Lycka till i morgon!
Kram!

Kotte sa...

Lycka till! Håller min ena tumme det hårdaste (så jag kan jobba lite samtidigt). Kram!

Blåöga sa...

...Har tänkt på dig idag, hoppas besöket gick superbra!

kram