Sidor

torsdag 29 januari 2009

Är det sant..?

Jag kunde inte hålla mig längre. Varken med att skriva eller testa. Sent igår kväll sa jag till min man. Nej, nu gör vi det. Och så gjorde vi det.

Med nervösa händer rev vi upp förpackningen. Vi gjorde ett tappert försök i varje fall. Vem tusan är det som förpackar dem så hårt..? Till slut revs den upp i frustration och sedan kissade jag. Testet gavs över till Oscar och så blundade jag.

Inget. Inte ens kontrollruta. Rädslan hinner boa in sig. Jag bara måste gå iväg. Stänger dörren efter mig.

Och så hör jag; Linda, jag förstår inte. Vad betyder det?

Jag rusar in och ser resultatet. Oscar, det är ett ....

Han vill inte tro mig. Med skakiga händer försöker jag veckla ut bruksanvisningen för att visa honom.

Ja, visst stämmer det.

Sedan faller vi i varandras armar och gråter.

Jag har knappt sovit i natt. Två timmar på sin höjd. I femtiden i morse testade vi igen. För att vara säkra. Denna gången blev det ett digitaltest. Då finns det inga tvivel. Svaret står i rutan.


14 kommentarer:

viola sa...

GRATTIS!!! gud vad glad jag blir för er skull, önskar jag kunde krama dig :)

//varma glädje kramar viola (metropol)

loba sa...

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!! GRATTIS!!!
Åh,så underbart!
Jättekram.

Blåöga sa...

Måste ju skriva här med:
Jag är såååå glad för er skull!
Så glad Linda att det värmer i hela mitt hjärta!

Massor av kramar från mej

Angelica sa...

Åh grattis gumman! Och grattis Oscar förstås! :-)

Så roligt, förstår att ni är höga på lycka just nu.

KRAM!

Ulrika sa...

Ååååå WOW!! Här sitter jag med jordens gåshud och ögon som svämmar över! (skyller på amningshormoner...)
Det största grattiset i världen till er!
Å vad skönt att få vila tummen lite nu ;) för kommande 9 månader kommer att gå toppen!
Mångaramar!!!!

lilla angelyne sa...

Gråter en liten skvätt här också, vilka fina +!
Verkligen supergrattis!!

Kramar

nilwa sa...

Åhhhhh vännen!!! Jag bara ryser! det e ju helt fantastiskt...tänk...du e GRAVID!!!!!!!! ajg e så glad för din skull...kan du inte smitta av dig lite till mig nu när vi ska på försök nr 2....massa glädjekramar Jenny

Tulpan sa...

Det är ju helt underbart! HURRA!!!!! Åh vad glad jag blir för er skull!
Kramar

Annso sa...

Hittade hit via Familjeliv.

Stort GRATTIS till ert plus!!

Hoppas att allt går bra!

Meryl sa...

Jättegrattis! Så härligt med ett plus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monika sa...

Grattis så kjempe mye. No blei æ supergla på dåkkers vegne :D:D
klem

Linda sa...

Tusen tack!!! Vad ni är söta!

Kram!!

Anonym sa...

GRATTIS!! Åh vad underbart roligt!!!!
Kram från RebeccaR

lilla angelyne sa...

Jag var bara tvungen att kolla tillbaka på det här inlägget. Tänk att det snart är ett år sedan våra älskade efterlängtade plus. Och tänk att vi faktiskt har våra älsklingar här nu!!

Vi har "plus-ett-årsdag" på fredag, det måste ju på något sätt firas. Att det gick så bra, hade väl ingen kunnat drömma om!

Puss på Gustav från Eira <3