Sidor

tisdag 20 januari 2009

Utmärkelse och nedräkning.

Dagarna går långsamt när man väntar. Jag är ledig fram till fredag för att vila upp mig, det behövs. Det hugger och drar i livmodern, äggstockarna är ömma och tunga ännu. Jag vill så gärna veta. Sitter du fast nu? Jag försöker hitta på saker som kan distrahera mig, men hur kan jag glömma att det simmar en liten plutt i mig?

Nu har jag snart bloggat i ett år. Det har gett mig otroligt mycket. Via mina bloggar har jag lärt känna många fina människor. Bland annat två fina tjejer, Linda och Ullis, Ullis har jag träffat irl när hon hälsat på mig i butiken.

Av dessa två har jag fått en så otroligt fin utmärkelse som jag vill visa er.

Tänk! Mammablogg! Gissa om det värmde. Alldeles varm om hjärtat blev jag! Några rörda tårar letade sig fram. Mammablogg... Det betyder så mycket när jag får lov att vara mamma i andras ögon. Tack fina vänner!

Jag vill gärna ge den tillbaka till er två och till dessa fina mammor Blåöga, Nilwas mamma, Ulrika, MrsJones, Anneli och till Angelyne.



11 dagar kvar.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Ååå tack ska du ha!! Det värmer så gott i hjärtat. Liksom härom dagen då en gammal vän som har tre flickor sa att "tänk att vi skulle bli tre-barnsmammor både du och jag Ulle"
Det kändes också gott i hjärtegropen!

Jag håller tummen fortfarande och tankarna far titt som tätt över till dig!!

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du blev så glad. Det är klart att du ska ha den utmärkelsen. Du är ju också mamma. Du om någon har ju verkligen fått kämpa för att få vara det också.

Kramar Ullis

lilla angelyne sa...

Tack fina Linda!

Du är verkligen värd utmärkelsen. Du beskriver livet som mamma - utan levande barn - så otroligt fint. En underbar mamma, till en underbar Victor (och lilla pyret som simmar)!

Många kramar

Blåöga sa...

Här kommer jag in för att säga grattis till lilla victors namnsadg och vad hittar jag då?
En fin utmärkelse=)

Kopierar till min blogg, underbara du...och du...grattis till er lilla pojk på namnsdagen!!!!
(Har väntat hela dagen på att få komma in och skriva det=)

Mammananja sa...

Du har en underbar mammablogg vännen...Jag blir så otroligt glad o ler med hela ansiktet när jag tänker på Dej o er lille krabat o dennes enorma häftiga resa inom dig...även resan som sker inom ditt hjärta o innom din själ...Varma kramar om du fina mamma...

Mammananja