Sidor

tisdag 13 januari 2009

Efter en dag kommer en ny.

Snart ska jag ta den sista sprutan. Ägglossningssprutan. Skönt, läskigt, hoppfullt, pirrigt, nervöst. Allt på samma gång. Nu står vi så nära. Hur kom vi hit? Tiden känns som en evighet när man är mitt i den, men blickar man tillbaka inser man att den går rasande snabbt trots allt. Det är bara fyra dagar kvar till jag förhoppningsvis är två, varav den ena bara består av några få celler. Men ändå. Så stort. Så häftigt att få vara med från början. Början av ett liv.

Idag är det lättare att andas. Det är tur ändå, att efter en dag kommer en ny. En ny dag som bär på något annat, något nytt. Ingen dag är den andra lik. Tröstefullt på något vis.

Hoppas ni får en fin vecka om jag inte hinner uppdatera något innan det är dags. Jag hoppas det finns Internet på hotellet, men man vet ju aldrig.

Kram!

3 kommentarer:

Angelica sa...

Så spännande gumman! Åh, jag håller tummar och tår för att allt går som det ska och att du är två om några ynka dagar.

KRAM!

Johanna sa...

Lycka till!

Ulrika sa...

Jag kommer att tänka på dig och hoppas jag också!! Stort lycka till!!!

Kram!