Sidor

söndag 4 januari 2009

Söndag.

Gårdagens spruta var inte rolig. Inte just sticket, men efteråt. Det gjorde så ont att små tårar letade sig ut. Jag kände mig inte särskilt tuff då. Äggstockarna jobbar hårt. Jag börjar känna mig lite svullen. På ultraljudet i november såg läkaren ca 13-15 folliker på höger sida och ungefär lika många på den skadade andra sidan. Jag vet inte hur många som är "normalt" och bra, men läkaren var nöjd då i alla fall. Det är ganska många folliker som ska blir ännu större. Inte undra på att det gör ont. Men ruskigt spännande!

Tänk att jag kan vara gravid om drygt tre veckor!

Och samtidigt. En viskande tanke. Tänk om det blir minus om drygt tre veckor.... Rädsla...

Negativ tanke. Måste bort. Inte låta den ta min energi.

Den 8.1 har vi tid för blodprov och kontroll. En dag i taget.

Idag är det fantastiskt vackert ute. Jag tror jag tar kameran med mig och går ut i skogen.

Hoppas ni får en fin dag.

4 kommentarer:

Blåöga sa...

Åh men vännen, att det skall behöva vara så jobbigt! =(

Men jag håller alla tummar, och hoppas hoppas hoppas åt er.

Kram

loba sa...

13-15 folliklar är ju dunderbra! Jag hoppas verkligen att sprutandet resulterar i många härliga blåsor som i sin tur låter sig plockas och befruktas. Och att någon liten mirakelbubbla boar in sig och växer ordentligt. Skickar varma tankar och hoppas det jobbiga lättar.

Ulrika sa...

Det låter ju hoppfullt!! Försök att tänka så! Ett steg i taget liksom...
Oj vad jag kommer att hoppas med dig!

Kramar!

Hemma på Landet sa...

Lilla gumman!
Trots din situation så resonerar du så förståndigt och klokt.
Det kan inte vara lätt alltså.
Känner verkligen med dig, du gumman!

Hoppas att vi träffas en dag.:-) Kram Stina