Sidor

fredag 2 januari 2009

Trött, men glad.

Dag två inpå det nya året. Det har varit en kall och frostig sådan. Soluppgången var vacker och solnedgången vackrare. Skimrande rosa himmel och vitklädda frostiga träd. Det är dessa dagar jag gillar vintern.

Jag brukar vanligtvis inte avlägga några nyårslöften eftersom jag aldrig håller dem ändå. I år har jag gjort två för ovanlighetens skull.

Nummer ett: Sänka kraven på mig själv.
Nummer två: Börja promenera igen. Helst varje dag, men givetvis i den utsträckning jag kan och ids med utifrån förutsättningarna.

Det känns bra. Det är inga oöverkomliga löften som till exempel sluta äta socker.

Äggstockarna jobbar för fullt känner jag. Jag har molnande värk redan. På båda sidor. Spännande! (Första gången jag använt det ordet i det sammanhanget) Läkarna varnade mig för att det skulle bli extra smärtsamt på grund av min endometrios, men vad är väl fysisk smärta om man sätter upp det mot vårt mål. Levande bebis. Levande bebis detta år!

3 kommentarer:

Blåöga sa...

Åh vad glad jag blir att ni är på G!!!!!!!

Puregon, heja heja =9

Kram

nilwa sa...

åhh jag blir så glad av din bilder med sprutan, dina ord....förhoppningar - HOPP....de behöver vi verkligen!!! hoppas så innerligt att ni kommer att lyckas nu!!!! många varma kramar och lycka på det nya året!!!

loba sa...

Hittade din blogg ikväll och blev gripen. Stort lycka till önskar jag er och levande bebis 2009 till oss båda.