Sidor

måndag 26 januari 2009

Vinterland. Igen.

Vi har fått så otroligt mycket snö här. Igen. Under hela helgen har det vräkt ned. Samtidigt ligger temperaturen runt noll så det är riktigt fin kramsnö. Perfekt för snöbollar! Oscar och jag var ute och gick igår kväll. Eller vi lekte mer än vi gick, barnsliga som vi är. Kul och viktigt att få en bekymmerslös stund tillsammans. Luften är härlig nu, så frisk och ren. Jag ska snart klä mig och gå ut i skogen.

Jag saknar Victor så mycket. Jag tror att processen bli gravid har rört upp en hel del. Jag känner mig tom, så tom i famnen. En ordentligt fysisk, smärtsam känsla. Jag har svårt att hitta en identitet utan honom. En stor del av mig dog när han dog. Det spelar ingen roll hur lång tid det går, sorgen kommer alltid att finnas. Och dessa svackor som gör så ont kommer alltid att komma. För snart 2 år sedan blev vi mot alla odds gravida med Victor. Det var ren lycka.

På onsdag börjar samtalsgruppen för oss som förlorat våra barn igen. Det känns skönt. Jag behöver den nu. Samhörigheten och förståelsen.

Nu blir det skogspromenad och sedan lunch. Jag är ledig hela dagen.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Va skönt med snö! Här nede regnar vi bort =( Spegel-is på vägarna med 2cm vatten rinnande över. Wonderful!!
Gimme vår snart!

loba sa...

Åååh, så vackert!
Här är det dimmiga plusgrader och slask.

Härligt att ni hade en sådan skön dag.
Mer lek!

Kram.