Sidor

torsdag 26 februari 2009

Fortfarande sjuk och kattproblem.

Jag känner mig dålig ännu. Har fortfarande lite feber och hemsk migrän. Det här är jobbigt. Jag har inte riktigt tålamodet att ligga still och vara oförmögen att göra något. Bara ligga och se på allt som behöver göras och knappt orka resa på mig. Det känns som om väggarna kryper närmare och närmare, men samtidigt vet jag att det går snabbare över om jag vilar och tar det lugnt.

Katterna har den senaste veckorna börjat bete sig märkligt. Ronja har plötsligt fått för sig att hon mitt i natten ska skrapa på sovrumsdörren (sovrummet är en kattfri zon och dörren är alltid stängd). Det är inte ett eller två skrap här inte. När hon väl börjar håller hon på i 15-20 minuter. Tar en paus och börjar om. Hon har aldrig varit på dörren förut. Hon gnäller och gnyr hela dagarna och Emma, hennes syster är precis lika märklig hon. Hon går och skrapar på golv, bord, fönsterbrädor- överallt. Och gnäller. Och hon är ofta dålig i magen.

Jag sover redan så dåligt om nätterna och Ronjas hyss gör det inte bättre. Jag vet inte vad de vill. Mat finns. Vatten finns. Tillgång till leksaker och kärlek finns och de får vara ute/inne när de vill. De får regelbundet maskmedicin. Är det någon kattexpert där ute som har någon idé om vad detta kan handla om? Vårkänslor? Sjukdom? Allmänt dryga syndromet? Det börjar bli jobbigt. Tänk om de bara kunde prata och tala om för mig vad problemet är.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Hej Mammsingen!
Brukar man inte säga att honkatter "Mars:ar". Att det är i Mars månad som dom vill bli på tjocken.. Eller så har dom börjat ana att det är STORA saker på gång i familjen och vill hålla lite extra koll på dig. =O)
KramKram

Angelica sa...

Jag skulle tro att det kan finnas två orsaker:

1. Det är den tiden på året.

2. Hon/de känner av att du är gravid, många katter reagerar på det och beter sig lite underligt.

Krya på dig vännen!

Anonym sa...

Hej gumman!!
Man brukar ju säga att katter känner på sig när dens ägare inte mår bra, och då brukar dme komma nära. Jag tror dem känner på sig att du e gravid och inte mår bra och vill vara nära dig. hehe

Kram på dig <3 //Erica