Sidor

lördag 14 februari 2009

Hjärtedagen.

Ja, idag är det alla hjärtans dag. Jag minns att det kändes viktigt när jag var yngre. Då handlade jag presenter och blommor till mina vänner och möjligtvis till en hjärtevän om det fanns en sådan vid det tillfället. Jag minns också hur man i skolan kunde köpa rosor som skulle ges ut under lektionerna på alla hjärtans dag. Det var mer ett tecken på popularitet än omtycke om man fick rosor den dagen. Helst skulle man få flera. Dagen som skulle handla om att ge kärlek blev för dem utan ros ett tecken på ensamhet. Otroligt att det jippot egentligen gick igenom.

Idag känns det mindre viktigt, men vi brukar äta lite gott och njuta av en lugn och skön kväll tillsammans. Ikväll ska vi även baka en tårta. En fusk tårta som man bara tillsätter smör och vatten och så blir den jättegod. Jag kände mig så sugen på det så en sådan tårta blir det. Apropå sug så finns det flera. De flesta märkliga eftersom jag egentligen inte gillar det jag kan sukta efter. Saltgurka blev det idag. Annars kan det vara kokt korv med bröd och bostongurka, allt kött i charken på affären, apelsinsaft eller riskakor. Rent allmänt är det fet och salt mat som lillbebisen ger mig sug efter så mycket onyttigt slinker det tyvärr ner. Äter gör jag varje timme, hungrig och illamående hela tiden som jag är. Det känns ännu lite svårt att ta till mig gravidieten, det finns så mycket oro. Vi ser fram emot det kommande ultraljudet. Fyra dagar kvar till vi vet mer!

Jag har fått höra att det är flera som inte lyckas att lämna en kommentar på bloggen. Jag har gjort inställningen att alla ska kunna kommentera så jag kliar mig ovetande i huvudet. Troligtvis beror det nog på att det ibland kommer upp en varning om att ett speciellt script (?) körs när min blogg öppnas, vilket jag heller inte vet vad det beror på. Det kanske är någon datasnille som läser detta och kan hjälpa mig?

Hoppas ni alla får en skön kväll vad ni än gör!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Gör ett försök till kommentar... Än så länge ingen varnigsplupp ;-)

Välldans vad sugen jag blev på saltgurka nu kan jag lova ;-)

Kram från Rebecca

Mathias sa...

inga problem med comments värkar det som :)