Sidor

lördag 7 februari 2009

Ont. Oro.

Jag har molnande värk/växtvärk precis som jag hade när jag väntade Victor. Men utöver det gör ont när jag nyser eller rör mig hastigt. Mest gör det ont kring äggstockarna, men även ett och annat hugg i livmodern. Jag funderar på om det är simuleringen av äggstockarna vid ivf:en som gör ont ännu- kombinerat med sammanväxtningarna som jag har pågrund av min endometrios. Läkaren berättade att jag skulle ha ont ett tag efter insättningen av vårt embryo, men inte hur länge...

Jag måste ringa kliniken på måndag och höra. Jag vill att det ska finnas en logisk förklaring, jag vill få ett lugnande besked. Jag oroar mig så mycket. Speciellt när jag haft lite rosa.

Snälla plutten, stanna...!

6 kommentarer:

anna sa...

hoppas allt är bra :(

loba sa...

Håller tummar för att allt är bra därinne.

Kram.

Blåöga sa...

Åh vännen.
Jag önskar så mycket att de kan ge dig lugnande besked!
Kommer oroa mig för dig/er tills de gett er det.
Vill bara få krama om dig hårt och länge!!!!

Kram

Nilwa sa...

Förstår din oro, hade varit lika dan själv. De jag kan läsa av det du skrivit känner jag så väl igen sen grav med Nilwa och det är helt normalt. De här med att ha ont efter isättningen tyckte jag att jag hade jättelänge faktiskt...nu blev jag ju överstimulerad, men tyckte att de satt i hur lä'nge som helst så de e säkert oxå normalt. Håller tummarna så och är du jätteorolig så kan ni ju alltid berätta om er oro och få göra ett ul på akuten.
många kramar till dig!!

Ulrika sa...

Hejsan! Jag hoppas att jag kan lugna dig med mina ord... När jag var nygravid med Anna (som ju kom ut i november som en frisk alldeles levandes liten 'unge') så hade jag inte bara den där molande värken alla pratade om utan med stickande smärta också, dessutom rosa/brund/klumpigt också... panik! så jag ringde min läkare som faktiskt sa att det var normalt! Livmodern växer o.s.v. Hoppas att det kan lugna dig tills du får tag i din läkare!

Varma kramar från Ulrika

mrsjones sa...

vill bara berätta att tidigt i graviditeten med Guila så blödde jag också och var som du utom mig av oro, men nu är vår tjej här, så det behöver inte betyda någonting. Kramar om och skickar massa hoppfulla kramar