Sidor

tisdag 4 maj 2010

Kropp och hälsa.

Det har varit en lyxdag för mig idag. Jag packade väskan och åkte till simhallen för att sola och basta. Det är första gången jag har kunnat slappna av på väldigt länge. Jag skulle ha kunnat ligga i bastun hela dagen så skönt var det. Nästa gång, ja för det blir garanterat en nästa gång, packar jag ner badkläder och simmar några längder också. Jag har hittat min egentid. Underbart. Jag nästan flög hem. Det här behöver min kropp. Det här och yoga. Bäst att lyssna.

Hormonbehandlingen går lite bättre nu. Blödningen har minskat och ibland uteblir den även en stund under dagen. Det är en befrielse (Dock måste jag ta järntillskott eftersom det pågått så länge). Smärtorna börjar likna mina vanliga så det går framåt. Men tabletterna (Provera) jag tar är hemska. Hemska, hemska. Jag mår inte bra av dem och ska ringa och höra om det finns alternativ. Känner min så låg direkt när jag tagit dem. Låg och svullen som en ballong. Bland annat. Nej, hoppas på alternativ så kanske det finns hopp ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt!!!