Sidor

fredag 4 juni 2010

Rinner mellan fingrarna.

Det har plötsligt och äntligen blivit sommar. Det är overkligt härligt att vakna till grönskan. Jag plockade årets första sommarbukett idag. Den blev något gles, men känslan att ha sommaren på bordet är mysig.

Gustav är redan 8 månader. När blev han så stor? Min lilla bebis. Vi var på bvc idag. 9 kg väger han och han är 73 cm lång. En stor och härlig kille. Tidig för sin ålder vad gäller mycket. Vi har introducerat middag nu. Nu äts det två varma mål om dagen, två mellanmål, två mål gröt och två mål hederlig mammamjölk. Trots att jag tar tillvara på varje sekund med Gustav känns tiden ändå så snabb att springa från mig. Vi är närmare en ett årsdag än dagen då han föddes.

Jag har börjat jobba lördagar. Det är inte mycket, men känslan att inte vara hemma på heltid är lite sorglig. Jag önskar jag kunde vara hemma med honom för alltid. Underbara mammalivet. Det känns som det rinner mellan mina fingrar. Jag vill så mycket och det känns ofta som om jag inte ger nog. Kanske är det en vanlig känsla? Att inte räcka till. Det är något smärtsamt. Jag är så tacksam över honom att det gör ont. Älskar oändligt.

2 kommentarer:

Stina sa...

Känner igen mig! tiden går för fort...

Söt han är din kille! Kram och trevlig helg

Anna sa...

Sötaste Gustav. Härligt färgglada kläder han har på sig. Man blir glad! Hoppas ni mår bra. I morgon styr vi kosan till Stockholm och sedan Åbo. Tjejerna (speciellt Irma) är spänd och förväntansfull.
Ha en fortsatt trevlig helg och en extra kram till "gosGustav".