Sidor

söndag 25 juli 2010

Höst?

Hujedamej så kallt i dag. Mössa och vantar kallt. Visste jag inte annat skulle jag trott att hösten är på ingång redan. Märkligt nog fick jag en sådan lust att gå en långpromenad. Så jag gjorde just det. Gustav packades ner i vagnen under täcke och jag drog på mig stövlarna. Det var riktigt skönt att få andas sval och frisk luft. Befriande nästan. Gustav somnade omedelbart och sov hela vägen och lite till. Jag fick plats för tankar och känslor när värmen inte trycker på. I dag behövde jag detta vädret.

Gustav är som en virvelvind om dagarna. Han är så snabb på sina fyra. Han står själv nu om än korta stunder. Och går jättebra med lite stöd. Bästa killen! Hans ögon lyser av bus mest hela tiden. Och bus blir det mycket av. Det gäller att vara med precis hela tiden. Det blir långa dagar för en sliten mamma när pappan kommer hem efter läggningsdags. Han har diarré älsklingen. Ja, den lilla alltså. Den storas magkondition hålls hemligt för allas skull. Vi misstänker mjölkallergi. Vi har mycket allergier i familjen på min sida så vi har varit försiktiga med det mesta. Gluten har gått bra och mjölk har vi infört i små små mängder under flera månader utan problem. Det är först nu när vi har börjat införa mjölk i matlagningen som diarréerna har kommit. Den stackars lilla rumpan är alldeles röd. Vi har uteslutit mjölk under två dagar nu. Ingen större bättring i blöjan ännu, men förhoppningsvis blir det.

Fullt upp idag. Har skrivit på detta inlägg hela dagen och inte kommit längre än såhär. Mammalivet är härligt hektiskt. :)

2 kommentarer:

lilla angelyne sa...

Vi har också haft lite kämpigt i baken. Kanske inte fullt så rinnande, men löst och ofta. Jag funderar om det kan ha med tänderna att göra jag... Svårt svårt.

Hoppas G klarar sig från allergier och att det är något annat tillfälligt!

Kram

Anna Bergquist sa...

Håller med, ibland behövs det ett avbrott i det fina vädret bara för att kunna samla tankarna. Här blev både mamman och barnen på bättre humör när regn och kyliga vindar kom. Värmen tar på en, liten som stor.

Låter inget vidare med röda rumpan. Hoppas det ger sig snart.

Kramar till er alla. Vi längtar efter att se er snart när ni far norröver.