Sidor

torsdag 8 juli 2010

Uppdateringar.

Problemet verkar blivit löst och det ser ut som att det nu fungerar det att kommentera som vanligt. Några av kommentarerna försvann innan jag hann läsa, men tack ni som tog er tid att skriva dem!

Här hemma rullar dagarna på i en hiskelig fart. Gustav är redan nio månader. Han har fått två tänder nu och han kan stå och gå med stöd utan problem. Han står också korta stunder utan stöd och har till stort jubel ställt sig upp från sittande till stående helt utan stöd. Det står väl inte på förrän han går nu. Underbart.

Varför bröstmjölk när det finns smörgås?

Jag har slutat att amma nu. Det tar emot lite att säga det och jag har dragit på orden i snart en vecka. Men så är det. Slutammat. Lilleplutt har blivit stor och vill inte längre ha. Och det är skönt också, men ur två synvinklar kommer jag sakna det. Ett är närheten, det fina vi har delat under bebistiden. Den är officiellt över nu. Två är det praktiska att alltid ha mat med sig i rätt mängd och temperatur. Nu kräver den minsta utflykt noggrann planering. Men vi har ju bil så nu är det ju lite lättare. När vi hämtade bilen hade vi en jättehärlig dag hos Gustavs farfar. Det var spått regn den dagen, men vi hade tur och fick strålande sol under den tiden vi var där. Farfar har alldeles nyss blivit klar med en pool som vi plaskade glatt i.

Härlig sommardag.

Vi njuter av sommardagarna och har det gott här. Gustav har invigt babypoolen och älskar den. Vi har också trillat förbi stranden och doppat våra tår i vattnet. För Gustavs del blev det mer än bara tårna. Dit går vi snart igen, men med fika i väskan nästa gång. Och en handduk.

Badar i minipoolen. Plaska är roligt. Väldigt roligt. (Gustav skrattat och kisar med ögonen eftersom det skvätter vatten, men jag ser nu att det kan se ut som om han är ledsen.)

Jag övningskör för fullt. Hittills har jag bara kört på skolan, men har inte alls kommit så långt som jag vill. Under flera lektioner har jag fått åka samma två, små rutter där det knappt finns trafik. Så urtråkigt att jag fick så nog att jag till och med började drömma om det. Sa i från på skolan och fick då helt plötsligt göra en massa olika saker och ja, jag klarade det också så det har ju inte varit frågan om färdighet eller brist på. Man undrar ju om de gör så för att dra in mer pengar? I alla fall så har jag börjat komma något vart nu och i eftermiddag ska jag och bästa grannen på kurs så vi kan övningköra tillsammans. Det kommer jag tjäna massor på. Både tid, pengar och kunskap. Och roligt med lite egentid för oss mammor i bilen.

Snart får jag köra vår pärla.

Jag har börjat jobba lite mer nu också. Tar ut fp tre dagar i veckan och hoppas att vi ska klara oss på det. Vi vill spara dagar så Gustav kan vara hemma så länge som möjligt. Drömmen är att vara hemma till han blir tre år. Förskola är bra, men inte för tidigt tycker jag. Ja, för vår del och för vårt barn. Allt är relativt och vad som passar för oss kanske inte alls passar för en annan. Går det ihop för vår del är jag glad. Mycket glad. Tiden får visa och vi pusslar med tid och pengar så länge det går.

En annan sak vi går och funderar på och längtar efter är en liten till. Ett syskon till Victor och Gustav. Vi har ju två potentiella i frysen. Två små stjärnor som vi hoppas vill komma hem till oss och berika våra liv och utöka vår fina familj. Att göra ivf igen kostar tid, pengar och kraft så det måste tänkas på. Igen. Och igen. Tills vi kommer på ett bra startdatum. Som det ser ut nu tänker vi oss januari. Ja, som förra gången. Januari verkar vara en bra månad för ivf.

Nu ligger mina killar och sover och jag känner mig oförskämt pigg. En hel vecka nu har Gustav sovit nonstop till klockan sex då det varit dags för välling. Sedan har vi somnat om en stund och gått upp vid sju, halv åtta. Ett mirakel! När jag fortfarande ammade vaknade han tre-fyra och ville upp. Jag var som en zombie hela dagarna. Tror det är vällingen som gör susen. Han älskar välling så till den grad att han skuttar upp och ner när han ser flaskan. Gosbebisen.

Det blev ett långt inlägg det här. :-) Nu sätter jag mig ute och njuter av solen. Ha en fin dag!

3 kommentarer:

Drömmen om ett torp sa...

Underbara bilder :) Och så härligt positiv du låter! Hoppas du snart får ditt körkort..en annan "looser" har gett upp ;)

Å hoppas ni orkar ta er igenom en till graviditet...ett syskon att dela sin vardag med är det bästa man kan ge till ett barn (har inte glömt Viktor bara för att jag säger så)

Kram på er!

lilla angelyne sa...

Så fin pärlan är! =) Jag drömde att den var grå och så är den det :-)

Längtar till tisdagen, vi kommer ha massor att prata om som vanligt. Jag tar med Es baddräkt utifall vi skulle hamna vid vattnet=)

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder på er! Låter som om ni har det riktigt bra, fortsätt att njuta. Ett syskon vore väl inte så tokigt:) Att vara trebarnsmamma är inte dumt, skulle gärna kunna ha tänkt mig flera också, men det fick räcka. Lycka till med körningen.
kram Ullis