Sidor

onsdag 4 augusti 2010

10-månaders kontroll.

Det blev en liten smula sömn på mig innan lunch, men vaknade med ett ryck av en tanke. Bvc-besök idag. Det hade jag nästan glömt. Vi fick lite bråttom, men hann med några minuter tillgodo. Vår sköterska var mycket imponerad av Gustavs färdigheter och påtalade gång på gång att han är tidig i sin utveckling. Min bästa kille. Jag är själv imponerad av honom. Han är så liten, men kan så mycket. Han har växt mycket på längden. Närmar sig 80 cm nu. Stor kille. Vikten ligger på normalkurvan och han har ökat normalt med tanke på alla bajsblöjor. Det har förresten inte blivit någon ordning på dem. Vi har inte släppt allergitankarna och har nu fått tid hos läkare för provtagning. Det blir vaccin samtidigt. Nästa månad blir det många sprutor. Fram till besöket fortsätter vi att hålla allergivänligt här hemma. Äggfritt, fiskfritt och mjölkfritt. Inga problem. Jag har vanan inne.

Ikväll blir det onsdagsmys med tacos. Tänk att jag aldrig tröttnar på rätten.

Inga kommentarer: