Sidor

fredag 27 augusti 2010

Home sweet home

Första heldagen hemma på en stund idag. Gustav var så lycklig. Han stökade ner hela lägenheten där han for fram som en liten virvelvind. Mamman hack i häl för att plocka, plocka, plocka. Här blir aldrig färdigstädat! Sedan har vi ätit lite och sovit en stund. Jag har tvättat kläder, hängt upp och vikit. Och diskat. Halva packningen står och skriker och jag känner alla måsten bara växa och växa. Men trots detta är det skönt att vara hemma. Om än lite ensamt helt plötsligt. Jag hade nästan vant mig vid att ha mina fina barndomsvänner så nära. Bara ett samtal bort, inte 170 mil. Ännu har jag inte landat riktigt. Det känns som om bilen står där ute och väntar på att få några mil körda.

På semestern kikade vi inom IKEA och köpte leksaker till lilleplutt. Gustav har tröttnat på sina gamla och ikea hade fått in så fina i trä som föll honom i smaken. En lära-gå-vagn blev det också, men han är lite rädd för den ännu. Till oss blev önskelistan längre när vi gick därifrån. Soffa, soffbord och tv-bänk är det som ligger högst upp. Önskar att jag vore rik. ;-)

Sitter och scrappar lite från semestern så bilder kommer.

Inga kommentarer: