Sidor

måndag 9 augusti 2010

Resevagn.

På torsdag var det tänk att denna mamman, mormodern och lilleplutt skulle på äventyr. Hela vägen till huvudstaden på inredningsmässa och modemässa (via jobbet). Jag missade förra året då jag var höggravid och hade längtat så att få åka i år. Och så kommer snoret och ockuperar liten näsa. Dumma snor! Ja, självklart är jag mest ledsen för att han är sjuk. Det är aldrig roligt att se. Men tätt inpå är jag ledsen att missa. Vi oroar oss lite för att semestern ska få ge vika. Men, nej de planerna håller jag hårt i. Vägrar tänka annat. Älskade plutt blir frisk. Punkt.

Han sover nu sedan en timme tillbaka. Jag hör snarkningen ända upp. Jag hoppas han kan sova en stund. Han behöver det. Jag letar under tiden vagn. En resevagn. Vilken djungel! Jag har fastnat för två; Chicco Lite Way och Brio spin. Har ni några tips?

Chicco Lite Way överst och Brio spin underst. Bilder lånade från nätet.

4 kommentarer:

Anna sa...

Tipsen jag kan ge är:

1: Att fundera på vilket underlag du MEST kommer att köra den på. Låt det bestämma vilken sorts hjul du vill ha på vagnen. Låsbara och kraftigare om det är offroad, annars är ju små svängbara bra på slät asfalt och i affärer.

2: Fullt liggläge har inte vi saknat på vår briovagn, då de har somnat och sovit gott ändå.

3: Däremot har jag tyckt att suffletten nästan varit onödig då den bara fungerar som tak vid regn direkt ovanifrån, eller solskydd kl 12 i Afrika.

Hade så här i efterhand satsat på en mindre, billigare paraplyvagn med ett par olika sitt/ligglägen.

Hoppas du lyckas orientera rätt i djungeln.

Linda sa...

Tack för tips Anna!

Vagnen ska användas på asfalt och i affärer så svängbara hjul känns som ett måste. För offroad och långpromenader kommer vi använda vår nuvarande. Fullt liggläge kanske vi ska välja bort, men ett generöst liggläge vore toppen. Bra tankar om suffletten! Den har jag tänkt varit viktig.

Vilken brio har ni? Det jag funderar över när det gäller de billigaste paraplyvagnarna är att de verkar så plastiga och svårkörda.

lilla angelyne sa...

Hoppas ni kommer iväg på mässan!!

Vi har ju en Acta Graco - Mosaic (tror jag den heter). Den är lättkörd och supersmidig. Inte så värst dyr heller (vi köpte en ny på blocket = ännu billigare). Den har fullt liggläge och E sitter kanonbra i den.
Pst/ Vi kollade på brio spinnen i butiken och den verkade bli "ganska stor" ihopfälld.

KRAM

Anna sa...

Vår vagn är en brio race. Den blir ganska platt och bra i bilen ändå. Nöjd i övrigt med den och byter nog inte bort den nu när vi har den.