Sidor

torsdag 2 september 2010

Jobb.

Sista dagen på jobbet denna vecka. Oj oj vad det har tagit på krafterna att jobba så intensivt. Tre hela dagar och en halv. Inte illa för en småbarnsmamma. Det är ju trots allt över ett år sedan jag jobbade varje dag. Nu i samband med att det närmar sig Gustavs 1 års dag har jag fått brev från försäkringskassan att jag måste ta ut 5 dagar/vecka för att få behålla min sgi. Ja, och då försvinner ju dagarna snabbt. Just nu tar jag ut tre dagar så vi får se hur jag ska pussla ihop det. Kanske blir det lite mer jobb för att spara dagarna.

Gustav är så duktig och gör stora framgångar både fysiskt och i tal. Här om dagen när vi läste favoritboken pekar Gustav på en katt och utbrister katten!. Gissa om mamman var stolt. Vi läser vidare och återigen kommer en bild på en katt och från Gustav hörs katt. Jag är så imponerad. Älskade liten. Nu har han tagit 6 stapplande steg och är så lycklig för att kunna ta sig dit han vill som han vill. Det är en bestämd liten kille jag har och får han inte som han vill skriker han rakt ut och sätter sig rakt ner i ren protest och slår i golvet. Gosungen att vara så truttig. Han testar gränser också, men nästan bara hos mig. Hoppas han lär sig snabbt. Jag gillar inte att bli arg på honom. Speciellt inte då han blir ledsen. Tufft jobb att vara mamma.

Håret blev bra förresten. Ja, då när jag var hos frissan för någon vecka sedan. Jag behövde som vanligt en liten invänjningsperiod, men nu känns det bra.

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jobbigt att jobba så mycket som du gör just nu. Sedan blir det ju inte bättre av att du har så långt att åka. Härligt med en liten 1-åring. De är helt underbara i den åldern. Händer ju så mycket. Så fin du var på bilden.
Kram Ullis

lilla angelyne sa...

Om jag kunde busvissla skulle jag göra det! ;-)