Sidor

onsdag 15 september 2010

Trådar som lossnar.

Idag har varit en bra dag. En dag som bjudit på lösningar och inga problem. Det känns skönt. Jag har också fått sova mycket. Dock inte under natten då Gustav hade mardrömmar av och på i flera timmar. Lilla hjärtegullet. Dumma drömmar. Tänk om man kunde få styra över dem. Göra dem fina, roliga och fulla av värme i stället.

Vi har återigen varit och letat skor åt Gustav och hittat bra skor i rätt storlek. Hurra!

Gustav var jättenöjd och klappade och smakade på de nya fotfodralen. Han går väldigt bra i dem också och det är det viktigaste.

Jag har samtalat med Uppsala och Endometrioskliniken idag om min ohållbara situation med bland annat blödningar varje vecka och smärtor så jag kräks. Vi pratade lite om svaret på mr röntgen som visade endometrios på fler ställen än jag tidigare haft och rekommendation/förslag om operation om situationen förvärras. Vilket den ju har. I framtiden ligger ju även en efterlängtad plan och önskan om ivf-försök nr 2. Hur gör vi fram tills dess? Jag blev återuppringd efter samtalet och har nu fått tid för läkarbesök. Två veckor fram. Det känns skönt. Så här kan jag inte ha det.

Imorgon har jag mitt första seminarium. Jag ska titta över tekniken ännu en gång och sedan får jag säga mig redo. Spännande.

Nu blir det lite valfrågor innan läggdags.

Inga kommentarer: