Sidor

onsdag 20 oktober 2010

Vardagsliv.

Livet går sin vanliga (fantastiskt att detta underbara är det som blivit vanligt) gång här. Dagar och nätter flyter samman med bus, sömn, matbestyr, bokläsning, blöjbyten, höstpromenader, skratt, tårar, tröst, kärlek.

Gustav mår mycket bättre efter vaccinet. Vi har varit på första tandläkarbesöket där Gustav fick en ny tandborste. Glatt valde han ut en rosa fin, varpå tandsköterskan lite försiktigt frågar om han inte ska få en annan färg. Hm, så stereotypiskt. Den rosa valde han och den rosa fick han. Varför inte liksom. Färg som färg. Bara han blir nöjd.

Jag ringde trafikskolan nyss och meddelade att jag inte kommer att fortsätta köra hos dem. 1500 kr har jag innestående där så helt plötsligt blev jag ju rik. Ska snart åka och hämta ut pengarna. Det finns hål att fylla. Som alltid. Jag har börjat övningsköra med min bästa granne och det går jättebra. Tid för halkbana, kunskapsprov och uppkörning är bokade. Det ligger en tid fram, men innan jul. Som det känns nu är det absolut inte omöjligt.

Inga kommentarer: