Sidor

torsdag 4 november 2010

Träna, öva och plugga.

Dagen har så långt spenderats på lärandets väg. Jag har övningskört och repeterat saker som jag trodde skulle vara svåra, men som satt på första försöken. Jag kommer mig också igenom vältrafikerade rondeller smidigt och utan att få panik. Det har varit det jag fasat mest inför. Tät trafik och motorstopp = ångest. Det har varit två ordentligt svettiga ögonblick som jag helst inte upplever igen. Men nu känns det bra. Snart dags för halkbana. Det kanske blir körkort på mig till slut.

När jag kom hem blev jag påmind av maken om att jag ju hade lektion idag. Virrpannan hade glömt. Bara att bänka sig framför datorn efter en kaffe och sätta igång. Det är kul att lära sig. Idag var det photoshop del 4 och hur man redigerar tex smink och tar bort ojämnheter så nu blir det bara retuscherade bilder på mig här i bloggen, haha. Nejdå, men kul att veta hur man gör.

Själva fotograferingsdelen av kursen är lite knepig. Där får jag så lätt prestationsångest att jag låser mig och tappar inspiration. Tråkigt. Det är en känsla jag måste jobba bort.

Annars mår vi bra. Lite trötta bara. Gustav har fått ännu en tand och en till är på väg så han har ont och är gnällig stundtals. Vi har börjat vara ute och leka nu (tidigare har han ju inte kunnat gå så bra och därav inte velat) och det är superkul att få springa omkring själv tycker han. Vi har haft snö, men nu ligger vi återigen på plussidan på termometern så det är skönt att vara ute.

Snart helg och alla helgona. Vi åker till kyrkogården för att plantera nytt och tända ljus. Alltid en saknad. Alltid.

Full fart framåt. Gustav älskar att vara ute och leka.

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh duktiga Gustav!
Det är ju så mkt roligare för dem ute när de går :)