Sidor

tisdag 11 januari 2011

Samtalet.

Inte klokt vad tiden går. Hinner ingenting känns det som. Har plugg som ligger på hög. Orkar knappt ta tag i det. Till och med julgranen står kvar där den står. Och tvätthögen växer. Och dammråttorna frodas under sängen. Listan kan göras lång, men det känns bäst att bara blunda. Ta en dag i taget och se vad man hinner med. Det viktigaste jag kan göra är ändå att vara närvarande. Att vara med kärleken 1 och 2.

Nästa vecka ska jag för första gången sova en natt borta från Gustav. Jag ska på mässa med jobbet. Väldigt roligt, men också lite läskigt. Läskigt att släppa taget. Det finns mycket rädsla i att inte vara där. Det går nog bra. Det är bara en natt. Gustav är hemma och myser med föräldralediga pappan.

Efter samtal med Uppsala ska det nu läggas upp en plan för mig. Som vanligt blir det lite speciellt och lite krångligt pågrund av endometriosen. Mina läkare, en på Carl von Linné-kliniken och en på endometrioscentrum, ska nu prata ihop sig och sedan ringer de när det kommit fram till något som passar för mig utifrån min sjukdomsbild. Och kanske, kanske flyttar det återigen in ett litet embryo. Ett som ska växa sig frisk och stark. Ännu ett barn. Ännu en välsignelse. Jag hoppas det.

Heldag på jobbet. Har fått lunch i magen så nu återgår jag till mina sysslor.

Ps, mobilen vaknade till liv. Likt ett mirakel. Den är svag, men smsa går bra. Hurra!

Inga kommentarer: