Sidor

onsdag 21 november 2012

Mörkt.


Jösses vad mörkt det är ute. Idag blev det inte ens riktigt ljust ute. November är verkligen inte min favoritmånad att vistas utomhus, men inne är det mysigt när brasan sprakar och ljusen på bordet är tända. Så här tillbringar jag mina mörka kvällar, i soffan med den vackra brickan som gnistrar. Jag har så klart inhandlat allt på jobbet ;-).

Gustav är inne i en ganska så extrem trotsperiod som tröttar ut både stor och liten, man får välja sina krig hela dagen. Det testas gränser hela tiden. Jag önskar mig en burk med tålamod i julklapp, om någon undrar. ;-)

Men däremellan händer det mycket, och snabbt. Hans språk är otroligt bra och han är mer än generös med kramar och lovord. Häromdagen pratade pappan och sonen om flickor och pojkar. Pappan frågar hur Gustav vet att jag är en tjej och sötnosen svarar - För att mamma är så vacker!

Snart adventstider. Fuskar man om man börjar pynta lite smått redan denna helg?

1 kommentar:

Angelica sa...

Men lilla sötnosen! En sån fin sak att säga om sin mamma. Längtar tills Ludvig har kommit så långt i sitt språk, även om han kanske aldrig säger just så :-)

Kram