Sidor

måndag 1 april 2013

Stjärnfall.

Torsdag. Påsken är här. Jag ser fram emot att fira den, den tredje som gravid.

Sedan smäller smärtan till. Jag måste hålla i mig för att inte svimma. Falla ihop där och då. Illamåendet sköljer över mig och jag sväljer och sväljer medan kramperna eskalerar. En halvtimme senare kommer det. Allt blod. Syndafloden.

Stjärnan faller och jag ligger tom i sängen. Resten av dagen. Hela kvällen. Hela natten. Ända fram till klockan slår ett på den långa långfredagen. Då klär jag mig och ringer kliniken. Efter det pratar jag väldigt lite. Om ens alls. Sitter ute. Tyst. Tårarna kommer när de kommer.

Och när jag sitter där på bänken med solen i ansiktet, och medan ABBA tjatar SOS ur högtalaren, slår tanken mig hårt. Igen och igen. "Herregud. Jag har fått missfall."

Och nu ska jag leva med det. Det med.

Hejdå älskade stjärnan. Vi kommer att sakna det som kunde blivit.

13 kommentarer:

Hagbacken sa...

:( Styrkekramar i massor till dig vännen <3

Linda sa...

<3

Annica sa...

Åh nej, kramar ♥

Nilwa sa...

Neeeeeeeeeej!!!! De kan inte va sant!!!! Nej!
Men åhhh fy, jag som precis skickade min klant utan att läsa vidare längre upp, jag som hade en så stark känsla!!!!
Usch och fy! Förlåt!!!!!!! Måste lära mig att läsa allt innan jag lämnar kommentar!
Stora varma kramar fina fina du!!!!!

lilla angelyne sa...

Älskade vän. Det är så ledsamt! <3

Ulrika sa...

Det finns ingen rättvisa i detta... Och knappt någon tröst heller. Stor varm kram!!
<3

Sara sa...

<3

Bea sa...

Tänker på er och skickar varma kramar <3 <3 <3

K sa...

Såååå ledsen...för er skull...har själv varit med om det..3 gånger...Ingen som inte upplevt längtan och tomheten efter missfall kan nånsin förstå hur det känns. För mej kändes det som att livet tog slut, att jag inte ens ville leva..MEN det blir bättre. kanske allt sker av en mening. Erat drömbarn kommer, det är jag övertygad om och då inser ni att det var just det barnet ni väntade på !
Styrkekramar i massor till er <3

Linda sa...

Tusen tusen tack alla ni fina! <3 Ert stöd värmer mycket, kram!

Angelica sa...

Åh vännen, det är så orättvist!

Många många kramar till er <3

Snöleopard sa...

Kära, kära vännen! Vilken sorg... Hoppas så innerligt för din skull! KRAM

lilla angelyne sa...

Älskade stjärnan som växte sig så stark och som med sin starka röst igår verkligen förkunnade livet. Älskade liten. <3