Sidor

måndag 24 juni 2013

Och så tog orden slut.

Det finns inte längre något att skriva och döden står återigen och väntar i farstun. Suger livet ur oss, kommer fortsätta suga livet ut oss som blir kvar. Det finns en svart skugga i vår familj. Som äter upp från insidan. Som sakta dödar och skapar lidande. Som vänder uppochnerochinochut på hela vår tillvaro. En svart skugga som väntar.

Cancer.

Varför kom du hit!? Varför, varför, varför... Obotlig. Dödlig. Finns ingen utväg. Finns inget kryphål. Ingen väg runt. Och vi sitter fast i stormen. Vi kan bara titta på.

Och så tog orden slut. Jag vill inte mer. Orkar inte mer.

Ett liv väntas till livet medan ett annat väntas dö.

Jag vet inte vad det blir med bloggen, men jag vill tacka er alla, innerligt, ni som följt mig, som gett mig stöd. Gett råd, som hållit tummar och som skänkt mig glädje. Era ord har betytt mycket för mig genom de fem åren jag skrivit här. Jag önskar er allt gott! Jag önskar er kärlek och hälsa. Var rädda om varandra. Var rädda om tiden ni har tillsammans.

/Linda

9 kommentarer:

Nilwa sa...

Men usch Linda!!!! Med klump i bröstet skriver jag dessa rader till en fin medsyster som du. Varför får vissa så tunga bördor... Förr trodde jag det fanns en mening. Nu vet jag inte... De kan knappt ha det.
Vi har oxå haft besök.... Eller har... Min mor kämpar oxå... Mot det vi helst inte nämner... Som oxå börjar på C. Hon ska in imon och få dommen... Blivit bättre el ej... Än finns hopp. Men för dig förstår jag att det inte finns... Vi vet att mirakel händer... Du och jag har ju 2, du snart 3... De skulle inte funnits, men finns... Sen har vi 2 som skulle funnits men inte finns..... Livet är bra konstigt... Livet är jävligt! Som min pappa alltid uttrycker det. -livet är en strid. Och så sant han har!
Fina Linda, jag skickar över massa värme och styrka och hoppas på en fin tid... Tillsammans med dina kära och ta vara på

Nilwa sa...

Datorn hängde sig.
Jag skulle skriva att hoppas du får en så fin tid det bara går tillsammans och att du tar hand om dig och den lille i magen! Stora kramar Jenny ( ängeln Nilwa och Milions mamma)

Angelica sa...

<3<3<3<3<3

Kram vännen!

Anonym sa...

Oj första gången jag kom in. Miste min dotter Charlotte 24 år i cancer. Hoppas du fortsätter. Kram från Skåne.www.charlottetjejen.blogg.se

Anonym sa...

Usch, vad ska man säga... Jag kommer in här ibland, läser dina sista rader. Ryser och lider med dig. Det måste vara jättejobbigt. Jag hoppas att bebisen i magen mår bra?

Skickar styrkekramar

Anne

Ulrika sa...

Tänker på dig ibland även om vi inte känner varandra...

Jag hoppas så att du mår så bra det bara går och att liten i magen frodas!

Den där eländiga och grymt orättvisa sjukdomen cancer vill man bara trolla bort...

Hoppas innerligt att du kan få njuta lite av livet och graviditeten ändå!

Stor kram, hoppas att du läser kommentarerna <3

lilla angelyne sa...

Jag saknar dina ord. Ofta, ofta, ofta! <3

Anders sa...

Hej!

hamnade här på din sida och upptäckte att jag kanske rent av är för sen..
har själv en blogg - denviktigasteinformationen.se - men anledningen till att jag är här är för att fråga dig hur det går?

jag har nämligen själv "råkat" hamna på en hel del sidor gällande just cancer och dess botemedel. Den moderna läkemedelsvetenskapen har i dagsläget inget botemedel... men det har naturen om ja har förstått allt rätt.

jag rekommenderar filmen "Cancer the forbidden cure", finns att se på youtube.com. Se den!

testa även dessa sidor och gör en sökning på cancer.
collective-evolution.com
naturalcuresnotmedicine.com

värt att veta kan vara att din kropps PH-värde kan spela en stor roll. Ingen sjukdom kan existera i en kropp som har ett högt PH-värde, och skulle jag gissa så antar jag att din kropp är ganska så "sur" (lågt PH). Finns även en ny ört (vet ej namnet) som sägs ta död på den mesta cancern inom bara några timmar.

vet inte hur mycket av allt detta som egentligen stämmer då jag aldrig testat det själv. Men "vanlig" medicin och "vanliga" metoder fungerar sällan. SVaret finns i naturen och i det du äter. Cannabis olja (olagligt i sverige) sägs även kunna döda det mesta som inte ska finnas i din kropp.

Kan även vara värt att kolla upp vitamin B-17. Går dock sällan under namnet vitamin B-17 då den vitaminen blivit förbjuden i USA bl.a. Men de flesta fruktkärnor innehåller detta vitaminet, även linfrön och bittra manderkärnor.

Hoppas du är på bättringsvägen. All lycka och liv! MVH/ Anders - denviktigasteinformationen.se

Ulrika sa...

Glad Påsk!! 🌸🐥🌸